Focus op 4 resultaatsgebieden: 1.Groei en Innovatie, 2. Operationele verbetering, 3.Financiële verbetering, 4.Cultuur transformatie
Actie Coaching Internationaal werkt samen met uw managers om bedrijfsresultaten te leveren die u nodig hebt om te concurreren in de hedendaagse markt. A.C.I. werkt samen met de organisatie groeistrategieën uit die werken, operationele verbeteringen die kosten besparen, financiële resultaten die de doelstellingen overschrijden en ondersteunt de organisatie bij het transformeren van de bedrijfscultuur richting innovatie en continu verbeteren.
investeer in het creëren van toegevoegde waarde, innovatie en groei opportuniteiten
Ondersteunen bij het aanpassen/verbeteren van organisatie structuur: rollen, verantwoordelijkheden, waarden beleving, eigenaarschap
Ontwikkeling strategie, ontplooiing en review: Hoshin Kanri, Goals roll down proces,
Opzetten van accountability processen op alle niveaus
Introductie nieuwe manieren van werken
Introductie van “Focussed target market segment” door vereenvoudiging naar korte doorlooptijden
Multidisciplinaire Quick Response Office Cells (QROC’s), die per marktsegment de order-acceptatie afhandelen.
Ontwikkeling van best practices in prijszetting, contract negotiatie, standaard werk/taken, normering, ….
Ontwikkeling van een “Quick result” programma’s
Ontwikkeling van systeem voor Nieuwe product introductie (NPI)
Ontwikkeling en verbeteren klantenmanagement systeem
Optimaliseer proces R&D (innovatie), afstemming met stakeholders,…(NPI: New product introduction systeem)
Samenwerking met interfaces supply chain: office, sales, operations, customers
Introductie methoden en tools: PDCA, lean, TPM op kantoor, S&OP processen,…
KPI ontwikkeling en ontplooiing /dagelijkse “Stand up” performance meeting
Lean dagelijkse management coaching and training/ Kata coaching
Verbeteren op basis van data.
Resultaat: Verbetering marges, lagere kosten, verhoging sales, verbetering klantentevredenheid, vermindering klachten en rework, verbeterde samenwerking(cultuur)
Boost uw efficiency zowel op kantoor als op werkvloer, verminder verspilling en inefficiënties
Analyseren van de organisatie met tools: Shingo, EFQM, lean/TPM/productiviteits diagnose en ontwikkel verbeterplan op operationeel, leiderschap, attitude, communicatie, cultuur vlak.
Medewerkers, Teamleiders en operationele managers zijn getraind in aspecten van continu verbeteren en kunnen deze methoden en tools ook toepassen op kantoor en werkvloer.
Alle medewerkers zijn geïnformeerd en betrokken bij de bedrijfsstrategie en begrijpen hoe alle onderdelen van het bedrijf samenwerken binnen de supply chain.
Supervisors gecoacht in het toepassen van actieve supervisie/ “Short interval control” om hen te helpen beter te anticiperen en problemen aan te pakken/actiegerichtheid.
Ontwikkeling/ontplooiing van een lean dagelijks management systeem met focus op waarde creatie, flow, pull, verspillings reductie, reductie verloren tijd…,….
Ontwikkeling/ontplooiing van “Dagelijkse stand up performance meetings (SQDCP)” op alle niveaus (tier accountability).
Ontwikkeling/ontplooiing van de KPI’s en ontwikkeling van de visualisatie ervan in Excell, Access, XL 800 visueel performance bord
Ontwikkeling/ontplooiing van standaard werk voor operators, supervisors,managers….bv “een dag in het werkleven van een operator?”
Ontwikkeling/ontplooiing van standaard werkprocessen met inbegrip van een proces confirmatie systeem op tier niveau
Ontwikkeling/ontplooiing van de supply chain processen, S&Op, Scor model…
Ontwikkeling/ontplooiing van speedcellen met sterke verlaging van doorlooptijden
Ontwikkeling/ontplooiing van een systeem voor quick kaizens
Opzetten van systeem om met menselijke fouten/kwaliteitsfouten in kaart te brengen en acties om oorzaken weg te nemen.
Resultaat: Stijging productiviteit, vermindering kosten, vermindering voorraden, verbetering % realisatie schedule , verbeterde samenwerking(cultuur)
Optimaliseer uw kosten structuur, versterk accountability inzake kosten en verbeter de allocatie van middelen
Opzetten van systematische diepgaande review met management inzake kosten,opportuniteiten,.. (strategie)
Eliminatie van niet kritische zaken, items,….
Focus op de winstgevende product lijnen
Ontwikkeling en ontplooiing van Pull- flow productie model (vraag klant)
Opzetten van Kanban systeem met supermarkt: elektronisch en manueel
Nauwe samenwerking operations – sales –aankoop-R&D
Optimaliseer aankoop processen: evaluatie leveranciers, sourcing,…
Optimaliseer verkoopsprognoses/S&OP
Optimaliseer/automatiseer ordering, invorderings processen klant- organisatie
Communicatie systeem met interfaces.
Resultaat: Daling van de beïnvloedbare kosten, reductie in waarde en volume voorraden, snellere inning facturen,…
Het bedrijf in staat stellen om de groei en benodigde veranderingen te ondersteunen door mensen te laten groeien
Cultuur assessment
Ontwikkeling/ontplooiing van teamcharters (betrokkenheid-samenwerking)
Ontwikkeling/ontplooiing van systeem van continue verbetering/ allignering met doelstellingen(focus)
Teamleiders en operationele managers zijn getraind en uitgerust met de tools die nodig zijn om gedragsverandering te realiseren.
Individuele coaching managers, supervisors,…/kata coaching
Doorbreken van silo’s, paradigma’s/vastgeroeste ideeën
Training alle medewerkers – stimuleer het “Willen”-engagement
Ontwikkel sessies met medewerkers inzake
Teamwerk –teamcharter
Kaizens- verbeteringen- ideeën
Taken – normen –doelstellingen
Een dag in het werkleven van….
TPM, Lean, SOP, OPL, PDCA, autonoom onderhoud, CIL, 5S, Smed,….
Betrokkenheid bij KPI- dagelijkse meeting- belang van data – actiegerichtheid
Resultaat: Creatie van een cultuur van continue verbetering, operational excellence, elimineren van silo’s die samenwerking verhinderen, vermindering absenteïsme, verbetering winstgevenheid